GameDev.js

Spotkania z tworzeniem gier w HTML5 i JavaScript

Meetup Gamedev.js Warszawa #1

Zapraszamy na pierwsze spotkanie Gamedev.js - meetupu zrzeszającego twórców gier HTML5! Spotkanie jest w pełni darmowe, przyjść może każdy, prelekcje zostaną nagrane i udostępnione a uczestnicy będą mieli okazję wykorzystać darmowe kupony na piwo w barze. Oprócz prelekcji będzie więc miejsce na nieoficjalną integrację.

Szczegóły wydarzenia
Prelekcje

1. Łukasz Balcerzak: Wnioski po zrobieniu pierwszej gry z użyciem PhaserJS.
Krótko opiszę pomysł i proces realizacji prostej strzelanki izometrycznej. Dlaczego wybraliśmy PhaserJS, w czym ten framework pomógł, a kiedy przeszkadzał.

2. Nikola Adamus: Game design.
Przedstawię teoretyczne i praktyczne aspekty tworzenia gier - zarówno planszowych, karcianych czy video.

3. Michał Budzyński: Dwade, trzyde, jeden pies.
Uczestnicy Gamedev.js: "Michał, a czy nie mając żadnego doświadczenia ani umiejętności w tworzeniu grafiki 3d można zrobić ładną WebGLową grę?"
Michał: "A czy trójnogi pies pływałby w kółko?"

Pamiętaj, że także możesz się zgłosić i podzielić się swoim projektem z innymi - napisz do nas na kontakt@gamedevjs.com!

Sponsorzy

Mozilla Iterators

Firmy zainteresowane sponsorowaniem naszych spotkań zapraszam do pisania na kontakt@gamedevjs.com.

Prelegenci

Łukasz BalcerzakŁukasz Balcerzak [Twitter] - pracował jako pentester (Avet) oraz programista (Etelko, Setjam, obecnie Applause). Cały czas próbuje nowych technologii, przez ostatnią dekadę kodował głównie w Python'ie, choć w ciągu ostatnich kilku lat zdecydowanie częściej pisał również w JavaScript'cie. Dużo uwagi przykłada do jakości kodu, testowania i upraszczania procesu wytwarzania oprogramowania. Jako miłośnik wolnego oprogramowania pomaga w wielu projektach, m.in. Django, tox, dulwich. Stworzył też kilka własnych: django-guardian, porunga, vcs, cq. Stworzył też platformę do umawiania wizyt TimeHub.io.

Nikola AdamusNikola Adamus [Twitter] - skończyła studia magisterskie na kierunku Internet and Game Studies w School of Information Sciences na University of Tampere (Finlandia). Zdobyła tam więdzę o teoretycznych i praktycznych aspektach tworzenia gier, ich produkcji oraz rynku, a także badaniach gier. Jej głównym zainteresowaniem jest produkcja gier i marketing, ale w ramach swoich studiów żywo zajmowała się także game designem, mechaniką free2play oraz monetyzacją.

Michał BudzyńskiMichał Budzyński [GitHub] - gamedevem zajmuje się hobbystycznie od końca lat 90tych, a swoją pierwszą grę w JavaScripcie opublikował w 2006 roku. Przy użyciu technologii tej zdobywał później wyróżnienia w wielu konkursach, takich jak Nokia Ovi Challenge (2009), Node Knockout (2010), Samsung bada Developer Challenge (2010), Konkurs Gadu Gadu (2011), Mozilla GameON (2011), Flame Party Compo (2012). Prowadził szkolenia i kursy z Webowego game developmentu na całym świecie (m.in. Singapur, Brazylia, Kanada, Bułgaria) a także internetowy kurs dla W3C. W latach 2011 - 2013 organizował pierwszą i największą na świecie konferencję o tworzeniu gier w HTML5 - onGameStart, z edycjami w Warszawie oraz Nowym Jorku. Ponad 50 godzinny materiał filmowy z tego wydarzenia do dziś jest jedną z największych skarbnic wiedzy o webowym gamedevie.

Partnerzy

Enclave Games Whitestream