GameDev.js

Spotkania z tworzeniem gier w HTML5 i JavaScript

Meetup Gamedev.js Warszawa #2

Zapraszamy na drugie spotkanie Gamedev.js - meetupu zrzeszającego twórców gier HTML5! Spotkanie jest w pełni darmowe, przyjść może każdy, prelekcje zostaną nagrane i udostępnione a uczestnicy będą mieli okazję wykorzystać darmowe kupony na piwo w barze. Oprócz prelekcji będzie więc miejsce na nieoficjalną integrację.

Szczegóły wydarzenia
Prelekcje

1. Piotr Migdał: Mechanika kwantowa w przeglądarce.
Quantum Game with Photons - z jednej strony logiczna łamigłówka, z drugiej - bazująca na prawdziwej symulacji stanu kwantowego fotonu. Opowiem o projekcie open source’owej gry, którą rozwijam. Co to są gry naukowe i dlaczego chcemy ich więcej? Dlaczego nie skorzystałem z żadnego silnika/frameworku do gier? Czemu SVG, a nie jak normalny człowiek - Canvas lub WebGL?

2. Anna Olchowik: Szybkie tworzenie prototypów gier.
Macie pomysł na grę ale nie macie czasu go zrealizować? Chcielibyście zrobić grę multiplayer ale brakuje wam backendowca? Opowiem wam o edytorze Construct 2, w którym tworzę szybkie prototypy mechaniki gier, a czasami również końcowe produkty dla klientów. Powiem co możemy zrobić szybko korzystając z wbudowanych funkcji edytora i opowiem o możliwości pisania rozszerzeń do edytora korzystając z JavaScript.

3. Jakub Siemiątkowski: Jak nie tworzyć gry pod ważne wydarzenie.
We wszystkich wiadomościach trąbią o tym samym. Gdzieś wydarzyło się coś co warto skomentować, co warto wykorzystać. Dolary przelatują przed oczami gdy otwieracie edytor i zaczynacie tworzyć grę opartą o to wydarzenie. Miesiąc później nadal walczycie z prototypem. Znacie to? Postaram się opowiedzieć którymi drogami nie iść by nie minąć się z hype'em na przykładzie własnej gry.

Pamiętaj, że także możesz się zgłosić i podzielić się swoim projektem z innymi - napisz do nas na kontakt@gamedevjs.com!

Sponsorzy

Mozilla 10Clouds Luxoft BLUR

Firmy zainteresowane sponsorowaniem naszych spotkań zapraszam do pisania na kontakt@gamedevjs.com.

Prelegenci

Piotr Migdał Piotr Migdał [Facebook] - data scientist, z doktoratem z fizyki kwantowej. Trenuje sztuczne sieci neuronowe w deepsense.io, freelancuje z analizy danych, prowadzi szkolenia z uczenia maszynowego (Python, R). JavaScript wykorzystuje głównie do interaktywnych wizualizacji danych w D3.js. Blog i lista projektów na: p.migdal.pl.

Anna Olchowik Anna Olchowik [Facebook] - od 4 lat pracuję jako freelancer i w tym czasie zrobiłam 60 przeglądarkowych gier edukacyjnych i reklamowych. Aktualnie wykładam w Coders Lab. Naukowo zajmuję się bioinformatyką.

Jakub Siemiątkowski Jakub Siemiątkowski [Facebook] - pomagał budować najlepszy komunikator świata (GG.pl) i największą chmurę do testowania aplikacji (Sauce Labs). Ale zawsze chciał robić gry.

Partnerzy

Enclave Games Whitestream