GameDev.js

Spotkania z tworzeniem gier w HTML5 i JavaScript

Tworzenie gier HTML5 - od pomysłu do realizacji

Zapraszamy na warsztaty w ramach spotkań Gamedev.js, podczas których będzie można nauczyć się projektowania gier, a także poznać framework Phaser i stworzyć grę HTML5 z jego pomocą. Poznasz podstawowe zagadnienia, które pozwolą Ci budować własne gry od pomysłu, przez prototyp, po implementację.

Kto może wziąć udział: wszyscy chętni znający podstawy JavaScript, którzy chcieliby nauczyć się jak stworzyć pierwszą grę w HTML5.

To wydarzenie jest częścią Gamedev.js Weekend - zobacz także hackaton Gamedev.js Game Jam.

Szczegóły wydarzenia

Pamiętaj: zabierz ze sobą swojego laptopa. Do aktywnego udziału w warsztacie wystarczą darmowe narzędzia - zainstalowana dowolna przeglądarka (wskazany Firefox lub Chrome) oraz edytor tekstu (na przykład Sublime Text).

Zagadnienia

1. Nikola Adamus: game design
Warsztaty game designu mają na celu przedstawienie teoretycznych i praktycznych aspektów tworzenia gier - zarówno planszowych, karcianych czy video. Celem warsztatów jest stworzenie papierowego prototypu gier według pomysłu uczestników - może być to zarówna gra mobilna, jak i karciana, nie ma ograniczeń.

2. Andrzej Mazur: framework Phaser
Phaser jest w tym momencie najpopularniejszym frameworkiem do tworzenia prostych gier 2D w HTML5, nastawiony jest na gry mobilne - to rynek, który cały czas się rozwija. Naucz się jak łatwo jest tworzyć gry w języku JavaScript i przekonaj się, czy to jest właśnie to, co chcesz w życiu robić.

Kup bilet

Lub przejdź bezpośrednio na stronę https://gamedevjs3.evenea.pl.

Plan wydarzenia
Prowadzący

Nikola AdamusNikola Adamus [strona, Facebook, Twitter] - skończyła studia magisterskie na kierunku Internet and Game Studies w School of Information Sciences na University of Tampere (Finlandia). Zdobyła tam więdzę o teoretycznych i praktycznych aspektach tworzenia gier, ich produkcji oraz rynku, a także badaniach gier. Jej głównym zainteresowaniem jest produkcja gier i marketing, ale w ramach swoich studiów żywo zajmowała się także game designem, mechaniką free2play oraz monetyzacją.

Andrzej MazurAndrzej Mazur [strona, Facebook, Twitter] - założyciel studia Enclave Games, organizator konkursu js13kGames oraz wydawca newslettera Gamedev.js Weekly. Stara się rozkręcić spotkania Gamedev.js w Warszawie. Pasjonat nowych, otwartych technologii, reprezentant Mozilla Tech Speakers, autor artykułów MDN Games. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży tworzenia gier JavaScript, którym chce się podzielić z innymi. W czasie wolnym lubi jeść sushi i grać w Neuroshimę Hex.

Organizator

Enclave Games

Partnerzy

Aviva Mozilla KM Torso Ltd

Przydatne linki